chibuk.reismee.nl

Bij de Westelijke muur (Klaagmuur)

Gisteravond wilde ik natuurlijk het begin van de Shabat meemaken bij de Klaagmuur.

Dus snel wat eten aan de overkant en daarna weer richting de Western Wall.

Om ong. 19:00 uur zou de zon onder gaan en dus de Shabat beginnen.

Het was lekker druk (na deze Shabat is het Sjawoeot = Israëlieten ontvangen de Thora). De mensen waren aan het dansen en zingen. Vol vuur voor Jahwe! Geweldig om dat te zien en toch tegelijkertijd is er het besef dat ze nog steeds bidden om de komst van de Messiah terwijl Gods Zoon al gekomen is!

Telkens als ik het Joodse volk zo zie bidden bij de Klaagmuur stijgt er ook een gebed uit mijn hart, dat zij mogen zien dat Hij al gekomen is!

Verder heb ik heerlijk genoten van de vreugde en het plezier dat zij hadden. Een bijzonder begin van mijn vakantie.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!