chibuk.reismee.nl

Maandag laatste dag in Yerushalayim en op weg naar Yakum

Vandaag nog vele dingen die ik wil doen in Yerushalayim dus actie! Eerst gekeken of de Tempelberg open was. Ik had mazal, want ik mocht erop. Er was veel controle en mijn decolette was te diep. Ook mijn blote knietjes vonden ze niet mooi. Ze hadden vast nog niet veel van die witte melkflessen gezien, maar ik was voorbereid, een vestje en een omslagdoek doen wonderen.

Een mooi rondje gemaakt, maar ik mocht niet dichter bij de gouden poort komen, want er werd vriendelijk naar mij geschreeuwd.

Undecided
Maar ik mocht toch een foto maken. Heb vriendelijk dank je wel gezegd
Cool

Toen er weer af en opnieuw door de controle. Ikwilde graag eens de trappen bekijken die aan zuidelijke kant zitten. Het Davids Centrum in en een rondje gemaakt. Bijna alleen, want er waren bijna geen toeristen. Heerlijk

Laughing

Toen nog even langs de christelijke winkel en postzegels halen. De kaartjes moeten nog geschreven worden. (dit kan dus nog even duren)

Tijd om mijn bagage te halen en langs de graftuin te wandelen. Natuurlijk was die nog dicht en moest ik 20 minuten wachten. Ik kon wel even wachten bij de buren probeerde een arabier mij duidelijk te maken. Prachtig uitzicht op het dak... Jaja, ik begreep hem half dus hij zou het mij wel wijzen.

Op het dak van het Paulus huis, Duits hostel, kreeg ik een prachtig uitzicht. Hij dacht dat ik hem ook wel aardig vond, maar helaas dat had ik hem al snel duidelijk gemaakt. Wat was hij sneu...

Toen even in de graftuin geweest en kon de terugtocht naar Yakum beginnen. Nou het werd me een tocht:

Kwart voor 3 stond ik al te wachten op de bus naar het centrale busstation (ik had genoeg gelopen vonden mijn voeten en het was er ook te warm voor met mijn bagage). Over het redelijk kleine stukje een uur gedaan! Het was al behoorlijk druk (lees file)

Toen in de cherut naar Tel Aviv waar we alweer de file indoken. En vervolgens de cherut naar Yakum waar we weer aan konden sluiten in mijn geliefde plaats: de file!!!

De terugtocht heeft al met al 3,5 uur geduurd!!!

Maar vriendelijk onthaald bij mispacha Gall en Tineke die ook al aangekmen was. Heerlijk gegeten en buiten gezeten. Ben lekker bijgekomen en ook weer eens op tijd naar bed gegaan! Helaas wilde de slaap nog niet helemaal vatten, maar heb genoeg uurtjes mijn oogjes dicht gehad.

Reacties

Reacties

ilse

Hoi Diny,

wat leukl dat we je kunnen volgen. Het gaat goed met je en dat is fijn om te weten. Wat een prachtig shirt had je aan in de gaarkeuken. Als je de volgende keer in Zwolle komt moet je ook maar helpen koken :)
Veel plezier nog en tot lees'

Diny

Prima, ik kom volgende week zaterdag voor het tentamen van de ETS :)
Ik wilde hier (onderweg) gaan leren, maar te veel andere leuke dingen :)

????

????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!