chibuk.reismee.nl

Zondag - Hazon Yeshaya

Vanmorgen ben ik wat eerder opgestaan omdat ik graag wilde helpen in de gaarkeuken Hazon Yeshaya. Aangezien ik niet zou weten hoe ik er met de bus zou kunnen komen, ben ik gaan wandelen. (km of 3 denk ik - prima te doen)

Via de Damascuspoort de Jaffastraat zo ongeveer uitlopen. Bovenaan op zoek naar de volgende straat. Toen maar eens gevraagd waar ik precies moet zijn. Had de richting wel op geschreven maar zat iets lastiger in elkaar dan er stond geschreven.

De mannen die ik vroeg wisten het niet (ze stonden aan de achterkant ervan uit te laden!!! Maar een vrouw hoorde mijn vraag en heeft mij naar de ingang gebracht.

Toen op zoek naar de 'baas' en werd mij een schort en handschoenen gewezen. In het engels de instructies gekregen en mocht ik selderij gaan snijden. Bleek dat er nog een Nederlands echtpaar aan het werk was. Gerrit met zijn vrouw. Gezellig want zo konden we wat kletsen.

Al snel kregen we een nieuwe opdracht: Brood halen uit de sjoek. 200 Pittabroodjes mochten we halen. Gezellig met een Amerikaanse en Canadeese op stap (zij werkten er vaker - studeerden hier voor een jaar)

TOen we terug waren, mocht ikmijn lievelingsgroente gaan wassen en schillen: WORTELEN

Laughing
. Na met de dunschiller de wortel bewerkt te hebben moesten ze in stukjes worden gesneden. Nu heb ik genoeg wortelen voor dit hele jaar gesneden, gewassen en in stukjes gehakt. Een blaar als dank, maar het is met liefde gedaan.

Tussendoor moesten we naar de overkant van de straat en een soort voedselpakketten samenstellen. 7 producten in de zak en in totaal moesten er 80 zakken komen.

Toen we terugwaren mocht ik samen met een andere Canadeesede mensen gaan serveren.

De mensen komen binnen, wij pakten een dienblad met het eten erop en serveerden. Als ze klaar waren ruimden wij het op en brachten de volgende mensen hun eten.

Het was een bijzondere ervaring en ik vond het fijn om zo de mensen wat te helpen. Mijn Hebreeuws gaat met sprongen vooruit => Bevakasha (alsjeblieft) ve bete avon (en eetsmakelijk) Blijkbaar klinkt het wel aardig, want daarna kreeg ik de volgende vragen in het Hebreeuws... helaas geen idee waar u het over heeft. (ani lo mevina, ani medaberet angliet)

De mensen van de gaarkeuken vonden het fijn dat er hulp was en ik werd hartelijk bedankt, leuk om met de Nederlanders te praten en gezellig met de andere jongeren van over de hele wereld. Bijzonder om zo de mensen te mogen helpen diehet nodig hebben.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!