chibuk.reismee.nl

Shawoeot

Shalom,

Vandaag een rustige dag gehad, na te zijn opgestaan, hebben we 3 worteltaarten gemaakt. Niet omdat wij zo hongerig zijn, maar natuurlijk voor het feest van donderdag.

Daarna kwam er allemaal familie en vrienden binnen druppelen en heb ik mijn verhaaltjes even bijgewerkt

Wink

Daarna heerlijk even in het zwembad gelegen. De 'badmeester' vond mij een vreemde eend in de bijt en voortaan moet ik mij met Anneke bij hem melden. Tja dat hadden we ook graag gedaan, maar hij zat er toen niet. Dus ik ben gewoon gaan zwemmen!

Toen ons aangekleed => met WIT, want de kibbutzniks gingen samen het Shawoeot vieren.

Shawoeot = herdenken aan het ontvangen van deThora (10 geboden) op de berg Sinaï. Daarnaast was het altijd al een oogstfeest.

Ik heb de oogst (eerstelingen) van Kibbutz Yakum gezien en dit alles vrolijk omlijst door muziek, zang en dans.

Heel leuk om zo te zien hoe de kibbutzniks het met elkaar vieren. (ik hoorde later dat ze niet alle feesten samen met elkaar meer vieren en dat dit het laatste feest van het jaar was - hebben we dat toch nog even meegemaakt)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!